Online Marketing

Natuurlijk is de huidige periode met Corona maatregelen voor veel mensen op zowel persoonlijk als economisch vlak een zwarte bladzijde in hun leven. Voor anderen is deze periode juist een tijd waarin ze kansen zien en pakken. Vooral online ondernemers weten deze moeilijk tijd om te zetten in iets positiefs. Doordat veel mensen nu gedwongen thuis zitten is het internet gebruik gestegen. Daarnaast sparen mensen geld omdat ze hun geld niet meer uitgeven met uit eten gaan of andere uitgaansgelegenheden. Hierdoor zien veel webshops hun omzet in deze crisistijd opeens enorm stijgen. Om deze omzet te maximaliseren in het belangrijk dat de webshops goed zichtbaar zijn op het internet. Hier worden ze door geholpen door online marketing bureaus. Maar wat doen deze bureaus nu precies? In deze blog vertellen wij wat een bureau op het gebied van website optimalisatie kan doen.

SEO

SEO, search engine optimization of zoekmachine optimalisatie is het optimaliseren van een website op basis van de factoren waarop het algoritme van een zoekmachine websites rankt. Door het optimaliseren van de website stijgt de website op vooraf bepaalde zoektermen in de organische resultaten van de zoekmachine.

De drie pijlers van SEO

Het online marketing bureau zal door middel van een SEO scan de huidige staat van de website beoordelen. Na deze scan zal het bureau op basis van de drie pijlers van SEO aanpassingen aanbevelen en doorvoeren. De drie pijlers zijn de vele honderden factoren van het algoritme van de zoekmachines samengevat in drie hoofdpijlers te weten:

  • On-page SEO
  • Technische SEO
  • Off-page SEO

Hierbij is on-page SEO alles wat een SEO-expert aanpast dat direct zichtbaar is op de website zoals content. Technische SEO bestaat uit het optimaliseren van de technische staat van de website bijvoorbeeld op het gebied van websitesnelheid. Off-page SEO is het optimaliseren van de website autoriteit door linkjes te plaatsen naar de website. Google ziet deze linkjes als aanbevelingen.

Geef een reactie