Is Kerst een moment van samenkomen of een marketing stunt?

Ben je benieuwd of Kerst oprecht is verzonnen om samen te komen? Of ben je van mening dat Kerst een marketing stunt is? In beide gevallen ben je op deze pagina helemaal aan het juiste adres! Het zit namelijk zo dat het ligt aan je eigen interpretatie ligt. Oorspronkelijk is Kerst is dat werd geassocieerd met samenkomen. Je ziet het al voor je, omdat je het waarschijnlijk zelf doet elk jaar. Je gaat naar familie toe om bijvoorbeeld te gourmetten. Dat is alleen prima. Maar waarom is het zo dat er per se cadeautjes moeten worden gekocht hierbij? Wil je hier meer over weten? Lees dan snel verder om hier achter te komen!

Marketing stunt

Veel experts zijn van mening dat Kerst één grote marketing stunt is. Dit komt omdat cadeautjes kopen niks heeft te maken met familie en samenzijn. Sommige mensen zijn echter van mening dat de economie het niet zou redden, wanneer dit niet het geval is. Mensen zullen dan sceptisch zijn met geld uitgeven, waardoor de economie in een rap tempo achteruit zal hollen. Hierdoor lijkt Kerst op het eerste oog misschien een grote marketing stunt, maar in de praktijk blijken we deze stunt wél nodig te hebben. Met een waardeloze economie zijn we namelijk nog een stuk verder van huis verwijderd.

Familie en samenkomen

Nu het bovenstaande is vastgesteld kunnen we wel stellen dat Kerst draait om samenkomen en familie. Dit is natuurlijk goed nieuws voor een Kerstcateraar Amsterdam, Rotterdam of in andere grote steden. Zij kunnen namelijk veel klanten halen uit feesten en evenementen. Je zou bijna denken dat het dan tóch neigt naar een marketing stunt. Dit is iets dat je te allen tijde wilt voorkomen, omdat het eigenlijk toch draait om familie en samenkomen.   

Geef een reactie