De gezondheidsvoordelen van Keltisch zeezout

Er bestaan veel verschillende soorten zout. De één schijnt beter voor je te zijn dan de ander, waaronder Keltisch zeezout. Dit soort zout wordt steeds populairder onder gezondheidsgoeroes, omdat dit 100% natuurlijk is, ongeraffineerd en zonder toevoegingen. Maar is Keltisch zeezout nu echt gezonder dan normaal zout of kunnen we deze hype met een korreltje zout nemen? Je leest het hier.

Mineralen en sporenelementen

Keltisch zeezout wordt gezien als een soort zout dat meer minderalen en sporenelementen bevat en daarom dus gezonder is dan zout uit de supermarkt. Nu staat gewoon keukenzout toch al bekend als een soort dat veelal bewerkt is. Keltisch zeezout daarentegen is een zo “puur” mogelijke vorm. De mineralen en sporenelementen in Keltisch zeezout zijn goed voor onze schildklier en immuunsysteem. Dit komt door het element jodium dat er in zit.  

Magnesium en natrium

Magnesium is goed tegen een hoge bloeddruk, constipatie, stress, angststoornissen, nierstenen en onze spijsvertering. Keltisch zeezout bevat in tegenstelling tot andere soorten zout meer magnesium, wat dus bijdraagt aan een betere gezondheid. Ook bevat Keltisch zeezout het laagste natriumgehalte, zelfs minder dan Himalayazout.

Lekkerder

Naast dat Keltisch zeezout beter voor je gezondheid blijkt te zijn, is het ook nog eens lekkerder dan gewone soorten zout! Zelfs in de beste restaurants maken chefs gebruik van Keltisch zeezout. Je kan het in je eten verwerken of later los er overheen strooien. Keltisch zeezout heeft een grove korrel en is zowel zoet als bitter van smaak.

Niet té veel

We kunnen dus stellen dat Keltisch zeezout gezonder is dan gewoon zout. Maar natuurlijk geldt hierbij wel dat je niet té veel zout moet nemen, want dit is wel slecht voor de gezondheid. Bij een grote inname zout droog je namelijk uit en krijg je gezondheidsproblemen, zoals een verhoogde bloeddruk en een overvloed aan mineralen en andere stoffen.