6 tips voor Groningers om gezonder te leven

Gezonder leven? Volg deze lifestyle tips. Speciaal voor alle Groningers. Nog een paar weken en de zomer begint! Het zonnetje laat zich al een beetje zien. Je hebt nog ruim een maand tijd om de extra rolletjes vet weg te werken. Dus doe relax en volg mijn tips. Geen zware oefeningen en geen dieet. Je valt af zonder al teveel moeite.

Tip 1: Eet gezond

De meest belangrijke tip is: eet gezond en gevarieerd. Varieer met groenten, vis (zie ook tip 3), vlees en vegetarische gerechten. Sommige mensen vinden het lastig om elke avond opnieuw gezond en gevarieerd te koken. Met name voor ouderen en hulpbehoevenden kan dit lastig zijn. Een dagverse maaltijd aan huis in Groningen kan dan uitkomst bieden: men ontvangt dan een koelverse- of vriesverse maaltijd die eenvoudig in de oven of magnetron opgewarmd kan worden. Te maken met specifieke voedingswensen of allergieën? Het assortiment met dieetmaaltijden omslaat o.a. glutenvrij, koolhydraatarm, eiwitrijk en gemalen. 

Tip 2: Water

Weer water! Het is geen cliché. Je neemt 15 minuten voor elke maaltijd een flesje ijskoud water. Neem rustig de tijd om deze te drinken. Je lichaam gaat voor jou aan de slag. Ons afweersysteem is zo gemaakt, dat het ervoor zorgt dat we ons zelf kunnen opwarmen.

Wanneer jij ijskoud water drinkt voor een maaltijd begint het opwarmen voordat je gaat eten. Je gaat calorieën verbranden nog voor jij een stukje gegeten hebt. Tevens houdt het water je maag natuurlijk gedeeltelijk vol, zodat je niet extreem kunt eten.

Tip 3: Kies voor vis

Probeer 3 tot 4 keer per week een visgerecht te nemen. Vis bevat geen koolhydraten en bevat goede vetten. Je wordt er niet dik van als je het op een juiste manier bereid en je kunt blijven variëren. Net als kip kan je vis op zoveel manieren bereiden. Kies voor gepaneerde vis. Dus geen lekkerbek of kibbeling. Wok wat groente en doe hier wat visstukjes bij. Voeg een handje vol gekookt rijst bij en je hebt al snel een goed gerecht. Het vult de maag goed en zorgt ervoor dat je niet zo snel honger krijgt. Het is nog lekker ook. Gebruik vis bij je rauwkost en in je salades. Deze afslanktips zijn heerlijk! Extra tip: ga boodschappen online kopen, dan kun je extra goed letten op al deze dingen. Straks meer hierover.

Tip 4: Wandel

Het weer is lekker. Ga het huis uit. Ontdek wat het natuur te bieden heeft. Zoek niet te ver. Er is zeker een parkje in de buurt. Probeer elke dag te wandelen. Een uurtje in de ochtend en een uurtje in de avonduren is genoeg. Heb je niet zoveel tijd, probeer dan op tempo te lopen. Hardlopen is niet nodig, maar je mag best variëren in je tempo. Trek goede loopschoenen aan en maak het comfortabel voor je zelf. Mooie wandelplekken in Groningen zijn: Smeerling, Noordlaarderbos en Appelbergen.

Tip 5: Zwem
Door te zwemmen verbrand je snel vet en krijgt het lichaam een mooi slank figuur. Zwemmen wordt niet als vervelend ervaart, dus is hiermee een van de beste afslanktips. Extra inspanning in water wordt rijkelijk beloond. In Nederland zijn honderden zwembaden waar je hiervoor terecht kunt. Neem eens een kijkje bij Zwembad de Parel in Groningen.

Tip 6: Geniet Stress is de grootste oorzaak van ons buikje. Geniet van het leven en vermijd stress, dan val je vanzelf af. Maak elke dag tijd voor jezelf. Ontspan op je eigen favoriete manier. Lees een boek, luister naar je favoriete muziek en doe aan yoga.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *