herbalife shake

4 tips tegen een vervelend hongergevoel

Tijdens het afvallen heb je soms te maken met een vervelend honger gevoel. Niet zo gek natuurlijk, maar wel heel vervelend. Gelukkig bestaan er wel een heel aantal tips en tricks om het hongergevoel te verminderen en zo op een gezonde manier af te kunnen vallen!

1. Stop met te weinig eten

Veel mensen eten tijdens het afvallen simpelweg te weinig. Ze zijn in de veronderstelling dat hoe minder ze eten, hoe beter dat is. Echter werkt dit juist averechts. Je zal altijd honger hebben hierdoor en je lichaam wordt mogelijk zelfs ondervoed. Langdurig weinig calorieën eten is dus zeker niet effectief op de lange termijn. Bovendien is er niets mis met veel eten. Veel belangrijker is wat je eet. Zo kun je je klem eten aan groente, maar geen grammetje aankomen. Groente bevat weinig calorieën en zit vol met vezels en voedingsstoffen. Eet er daarom zoveel van als je wilt! En ben je toe aan iets anders? Ga dan bijvoorbeeld voor een heerlijke herbalife shake. Deze shakes bevatten alle benodigde voedingsstoffen en zorgen voor een energiek en verzadigd gevoel.

2. Drink voldoende water

Voldoende water drinken is heel belangrijk. Vaak denken we dat we honger hebben, terwijl we in werkelijkheid alleen maar dorst hebben. Naast dat water vult, is het ook gezond voor je lichaam. Probeer koffie, sappen en frisdranken zoveel mogelijk te beperken en kies voor water en thee. Wees ook niet bang om te veel water te drinken. Om dit te bereiken moet je namelijk écht veel drinken.

3. Zorg voor voldoende slaap

Slaap is ook zeker van invloed op je hongergevoel. Slapen heeft namelijk effect op het hormoon ghreline en ghreline bepaalt ons verzadigingsgevoel. Te weinig of slecht slapen verhoogt de aanmaak van ghreline. Twee nachten achter elkaar minder dan vier uur slapen zorgt ervoor dat je 24% meer eet. En dat is niet zo gek. Behalve dat je je onverzadigbaar voelt, heb je ook daadwerkelijk meer energie nodig. Je lichaam heeft zich niet op kunnen laden en vraagt naar energie om vooruit te kunnen komen.

4. Zoek afleiding

Na het eten duurt het even voordat je hersenen ‘begrijpen’ dat je vol zit. Mocht je na het eten van een maaltijd nog steeds honger hebben, ga dan eerst een kwartiertje iets anders doen. Daarna zul je merken dat je vaak helemaal geen honger meer hebt.

Geef een reactie